Ta lite, men ge ännu mer!

Hej hopp på Lördagen!
Underbara underbara Lördagsväder!:) Plusgrader och snön smälter!!! Keep up the good work!
Lördag igen! Jisses vad tiden går. Igår hade vi en slappar kväll med Lets dance :) Eller ja först var vi ut och åt godd och drack gott i stan. Fläskfilè med bea, strips, sparris och grönsaker samt drack vin. Pratade och myste med Samuel. Sedan hem och laddade upp med godsaker framför tv! Otroligt skönt. Fick främmande av Jonas också en stund på kvällskvisten. Sedan somnade man gott kan jag lova!

Idag har det varit shopping på Ikea som gäller =) Samt in på resia för att kolla det sista med Mallis resan =) Köpte även en ny silverkedja till mitt underbara Efva Attling smycke som jag alltid har på mig. Fick det av mamma och pappa när jag tog examen från Lärarutbildningen =) Just nu var tanken att jag skulle ut och städa bilen lite så jag får kanske göra ett ryck och inte lata mig hela dagen :P Sedan är det middag och Mello hos mammsen och pappsen! Finalen på Mello ska vi se hos underbara Erssons! Då blir det glitter och glamour! ;)

 
Jag säger så här: Vad rädd om det du har för när du inte har det längre så svider det. Det måste ju vara många människor som håller med om det. Jag är så glad att jag har min älskade Samuel i mitt liv. Vi behöver nödvändigtvis inte ha materiella saker eller mycket pengar för att känna att vi har ett värdefullt liv! Det är så skönt att kommit till insikt om det. Tänk att man lär så länge man lever, underbart! Jag har en mamma och en pappa som jag ALDRIG tvivlar på. Som ställer upp jämt och finns där hela tiden. Vi har ett underbart hus som snart är precis som vi vill ha det. Vi är förlovade vilket leder till giftemål =) Vi åker utomlands 1 gång/år oavsett om det är charter eller storstadsresa, för att ta hand om varandra och för att bevara det vi har. Vi behöver inte ha med oss någon mer, det räcker så mycket med att bara vi 2 finns där. NÅN gång ska vi fara med Erssons givetvis :P Det har vi ju redan kommit fram till :P Men inte nu!

En annan sak jag lärt mig av livet, egentligen på det jobbiga sättet, är att vänner kommer och går. Tyvärr. Vissa människor passar man med, andra inte. De vänner som inte kräver saker av en, de vänner som hör av sig, de vänner som på olika sätt visar att man är uppskattad DE vännerna vill jag ha kvar. Ni andra kan gå, adjö :) Jag tror att man engagerar sig alldeles för mycket i att vara en god vän, men OM man måste anstränga sig så är det ingen vänskap anser jag. Jag vill kunna sitta i soffan med mjukisbyxorna och osminkad tillsammans med min goda vän, jag vill kunna ringa min goda vän och prata en stund för att sedan lägga på med ett leende, jag vill att min vän ringer mig och bara surrar lite. Man kan inte kalla sig en god vän om man endast tar men inte ger. har också insett att de som har "många" vänner oftast är väldigt ensam egentligen. Fundera på VEM du skulle ringa om det kniper och du behöver snabb hjälp eller stöd. Vem är den person du väljer att vända dig till? Var sedan jävligt rädd om den personen! Samma sak g'ller familjen. Var rädd om den också. Förr eller senare är många av familjen borta och kommer aldrig igen. Då vill man inte sitta där och ångra att man inte la ner den där extra dagen i veckan på att höra av sig, hjälpa eller bara visa uppskattning till sin familj. Då menar jag inte bara sina egna barn och sin man. Kom även ihåg era föräldrar! Även mostrar/fastrar/farbröder och morbröder behöver få veta att de 'är bra ibland. De har säkerligen lagt ner mycket energi på er när ni var små. Då borde man ge någnting tillbaka medan de lever.

Nej nu måste jag vara effektiv!
Kram!
M
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0