Nu får det vara bra med skitdagar.

Jaha..

Tror du att denna dag blev bättre? Knappast va.

Eftersom detta är MIN blogg där jag skriver vad JAG tycker utan att andra ska bry sig och säga att jag har fel så kommer det ett inlägg där jag skriver vad jag tycker.

Jag tycker det är ynkligt att dagens samhälle endast handlar om att tjäna saker. Framförallt pengar. Man ska spara eller så ska man mjölka och dra ur pengar där det är möjligt. Det spelar liksom ingen roll på vems villkor det blir! Tragiskt enligt min mening. Speciellt när det är kvalitet som drabbas. Varför ska vi ta in en vikarie som kostar mindre för att den just kostar mindre? Ska vi slopa kvalitet och barnens rättigheter? På vilket sätt är det rättvist mot barnet som behöver mer än vissa andra barn? Att sedan vi som arbetar anser att det är ett korrekt beteende för att det gynnar oss själva mer praktiskt än vad det gynnar barnens utveckling DET är skrämmande. Det tycker jag.
Jag är skitarg över detta.

SÅ nu ska jag inte skriva om det mer för min hjärna har ältat och ältat idag och jag är minst lika irriterad fortfarande.


Har kommit hem från fotboll i nedansjö. har fasen aldrig sett så mycket knott på samma ställe! Helt psyko! Fattar inte var de alla kom ifrån. Hälften av dom satt dessutom på Samuels kropp :P Alla myggor och knott älskar honom :) stackarn faktiskt!

Härligt väder har det v arit idag. Undrar bara när sommaren tänker komma med stabilt väder..:S Fast det är klart Sverige- stabilt 0-1

Var på djursjukhuset med Vovven idag. Mammas och pappas och min :P Emil =) De var helt förundrad över en vätskeknöl han har och tömde den på 5 ml! =) lilla gubben. Men de visste inte vad det var. De kollade om det var celler men ingenting, så det är ingenting farligt iallafall. Veterinärerna skulle läsa på om det och höra av sig. he he Superhunden vi har ;)
Var många sköterskor som kom in och hejjade på Emil, hans favvo också. Hon säger att Emil är min favorit hund! Det berättar hon för alla andra där :P ha ha Överlägset. Slutade med att han fick besök av flera sköterskor för ryktet gick att han är så snäll och mysig. Mysepys! Dom är så söta där!, personalen alltså =)

Nej men nu ska jag sussa. Viktig dag i morgon. Batterierna ska laddas och fyllas med massa glädje hoppas jag.
PUSS
M

http://www.youtube.com/watch?v=N1F4fXXWNSw  Sååå bra. Kärlek <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0