Dags igen =)

Hej hopp!
herregud vilken lång tid det var sedan jag skrev nu. Snacka om bloggtorka :P ha ha
Helt ärligt har det varken funnits tid eller lust att skriva. Trots att det hänt otroligt mycket saker omkring oss.

Har tex. kommit fram till att allt definitivt inte är som man tror det är ibland. Att vissa människor sviker trots att man tror dom är ärliga och dom påstår sig vara det. tex. att det gäller att välja ordentligt innan man släpper in människor nära sitt hjärta. Vissa kommer hugga i hjärtat som om det vore en isklump som man ska hacka sönder. Andra kommer vårda och visa att man är viktig för dom. Det gäller också att inse vad man har så man inte tappar det. Både när det gäller vänskap och kärlek. Man kan inte alltid bara "flyta" omkring och tro att alla kommer finnas där även fast jag inte anstränger mig och hör av mig osv. jag har hellre få riktiga vänner än många bekanta faktiskt.
Har också insett hur mycket jag saknar min My =) Speciellt nu när hon och fina Bertil fått lilla Eda!

Har insett att familjeliv inte betyder att man kommer vara tillsammans för evigt, som för Malins del.

Har känt efter i hjärtat vem som finns närmast i vänskapskretsen, där finns Nettan som jag kan lita på till 100%. Cissi som jag arbetar med är helt 100% fantastiskt. Det finns verkligen ingenting negativt i henne. Helt otroligt att det finns sånna människor.

Fick också ett underbart sms av helene som fick mig att le stort och känna värme.

Mina föräldrar är de personer som betyder absolut mest för mig i hela denna värld. Utan dem skulle jag inte vara den jag är, känna det jag känner eller kunna stå på mina egna ben. Tack älskade fina ni <3
Därför försöker jag prioritera dom också. Så ofta jag bara kan. Man kommer inte få ha sina föräldrar i hela sitt liv, tänk på det!!! offra er egen tid som ni anser är värdefull och visa de som faktiskt offrat sin tid i många år för dig, hur mycket dom betyder för er. Skulle aldrig i hela världen låta mina föräldrar sitta ensamma tex. en jul ALDRIG! Skulle du själv vilja att dina barn lämnar dig helt ensam? Tveksamt. 

Jag älskar min Samuel så mycket att hjärtat kommer brista om vi inte skulle vara tillsammans. <3 DET har jag också insett. Fast för ett bra tag sedan =)

Hur som helst!
Det har hänt 3 fruktansvärda saker i vårt liv det senaste halvåret. Först dog Samuels mormor hastigt. Mycket tragiskt och det gjorde ont i oss alla. Sedan blev vi tvungna att ta bort vår älskade fantastiska hund Emil. Som jag saknar varje dag. Varje gång jag kommer till mamma och pappa. Varje gång jag ser på gamla bilder. Känns orättvist och elakt att vi tog bort honom. Men han kunde inte ens stå eller gå längre. Hans diskbråck gjorde att han blev mer och mer förlamad och orkade inte nåt. ont fick han också. Så det var absolut det bästa beslutet, men fruktansvärt svårt och jobbigt. Tänk vad ett djur kan göra med ens hjärta. Älskade Emil<3 
Sedan som om dessa 2 inte vore tillräckligt. Så får fina underbara Karin (samuels farmor och min extra farmor) en hjärnblödning. Hon klarar den. börjar prata lite igen. Men får någon komplikation och förblöder. Så jävla orättvist. Hon lämnade ett riktigt stort tomrum. Henne pratade man om allt med. Hon har aldrig någonsin gjort en flugaförnär och accepterade alla som dom var. Hon blev 94 år. det är begravning på fredag. Jobbigt. Hon sa " jag tycker det ska bli spännande att se vad som händer när man dör" med ett leende. Så hon var redo och klar på jorden. Men det gör inte mindre ont för det. 

Så nu hoppas vi på ett riktigt bra år! 
Vi börjar med att planera semester på Kreta tillsammans med mamma och pappa i slutet av Maj. Hoppas att pappas blodtryck blir bättre och att han orkar med sig ordentligt. Det står mellan 3 olika hotel nu så vi ska boka till veckan =)

Just nu är det typ -20 grader kallt, strålade solsken och lagomt mycket snö iallafall =)

Nu så har jag iallafall uppdaterat mig lite =)

Puss!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0